Review over RoadGuard met een 10
Geholpen de snelweg af te komen. En op eindbestemming in de buurt afgezet.
Binnen 9 maanden een heel nieuw idee in de markt zetten. Pechhulp on demand en via de app. Het lukte ons! Hoe? Eigenlijk heel simpel. Lees in deze bijdrage van onze co-founder Robin Clements (ook directeur van Centraal Beheer) wat ons geheim was:
"Binnen 9 maanden hebben we vanuit Centraal Beheer dit project live gebracht van idee tot volledige realisatie. Een betrouwbaar vraag-aanbod platform dat 3 applicaties ondersteunt, namelijk de klant app, de app op de telefoon van de berger/monteur en de ‘dispatch-applicatie’. Dit inclusief geo-tracking, 3 betaalmogelijkheden, administratieve afhandeling voor klant en monteur, reporting etc.
En voor een prijs waar we normaal nog niet eens de requirements voor zouden hebben vastgesteld.
En het resultaat? Ga naar Google Play of de App Store en download de app! In 1 minuut gepiept.
Het kán dus. Als corporate daadwerkelijk vernieuwend zijn. Snel, goedkoop en goed.
Hoe? Eigenlijk heel simpel. Iedereen die dit leest en die werkt voor een grote organisatie weet het eigenlijk al.
De vraag is: doe je het ook écht?
De regels die we allemaal al kennen
Het belangrijkste geheim: hou het geheim. Dat is de paradox van de corporate versus de start-up
En dat is de paradox van de corporate versus de start-up. De start-up kan maar beter in het begin zoveel mogelijk mensen laten weten waar ze mee bezig zijn. Ze heeft hulp en een netwerk nodig om tractie in de markt te krijgen. En geld van mensen die het ook een goed idee vinden. De 'corporate-start-up' kan het maar beter zo lang mogelijk heel erg stil houden.
Dat schreeuwt om een 2x2 matrix…
De 'success-zones' benoemde ik net al.
De 'kill zones' zijn de tegenovergestelde. Dan krijg je de ‘stille nerd’ die misschien wel potentieel dé oplossing voor een wereldprobleem heeft bedacht..., maar niemand die het weet en er komt geen geld om het te realiseren.
Of - en dat is degene die we allemaal zo goed kennen - het idee dat zo kansrijk leek, maar ten onder is gegaan door gepraat, vertraging, hoge kosten en een eindresultaat waar de klant niet op zit te wachten.
Bij RoadGuard denk ik dat we met succes rechtsonder hebben gezeten.
Oh en ook RTL vond het mooi: http://www.rtlnieuws.nl/economie/laatste-videos-z/roadguard-pechhulp-zonder-abonnement-werkt-dat"
Klanten geven ons een 8,5 voor onze pechhulp service.
Lees verderRoadGuard bestaat vandaag precies 1 jaar! En dat moet natuurlijk gevierd worden.
Lees verderGeen abonnement op een pechhulpdienst voor al je zakelijke voertuigen, maar alleen betalen...
Lees verderBedankt voor je bericht! Je krijgt binnen 1 werkdag een reactie.