
Jaap de Groot, een van de initiatiefnemers van RoadGuard: “We zijn nog jong, maar RoadGuard heeft ruimschoots zijn succes al bewezen. We hebben duizenden klanten weer op weg geholpen na pech. Gemiddeld krijgen we een 8.8 voor onze service. Een geweldige score waarmee we heel Nederland gaan veroveren. Dat doen we ook met de campagne ‘Maak kennis met RoadGuard’.”
Een campagne met een echte held “We maken gebruik van ons beeldmerk en laden RoadGuard met een extreem herkenbaar en uniek personage: een grote vriendelijke Viking. Hij is dé personificatie van ons netwerk van ruim 750 monteurs die 24/7 voor je klaar staan. Tot nu toe hebben we alleen radiocampagnes gedaan, dit is onze eerste film. Onze nieuwe commercial staat intussen online. En vanaf deze week zijn we te horen op o.a. Radio 538, Q-Music, 3FM en Sky Radio.”
Voor het concept en de uitwerking heeft RoadGuard samengewerkt met Neal Kok en Bas Burggraaff van bureau Aanstekelijk: “We hebben zelden zo’n fijne samenwerking meegemaakt waarbij de klant echt 'all-in' met ons gedurfde idee meeging. Pechhulp is niet bepaald 'high-interest’, dus we wilden het vooral zo aanstekelijk mogelijk maken. What’s in the name. De commercials zijn echt on-Hollands geworden, cinematic storytelling in een komisch jasje. Wij zijn enorm trots op het resultaat dat we met een fantastisch team hebben neergezet.”