Ruim 300.000 keer gedownload! Klantbeoordeling van 8.8

Heb je een vraag over RoadGuard?

Wat is het?

RoadGuard is een heel nieuwe manier van pechhulp. Persoonlijk en gemakkelijk geregeld via een app. En zonder abonnement of verzekering, dus je zit nergens aan vast. Waar je ook staat in Nederland of Europa, hulp is in een paar kliks bij je. Je ziet op je telefoon wie jou komt helpen en hoe snel hij er is. Iedereen kan op elk moment gebruikmaken van RoadGuard. Of je nou rijdt in een auto, busje, motor, scooter, caravan of camper. Of die van een vriend.

RoadGuard is vooraf duidelijk over de kosten. Je betaalt achteraf in de app voor de hulp die je hebt gekregen. Dus, download onze app nu gratis. Dan kun je zorgeloos op weg!

RoadGuard is een initiatief van Centraal Beheer en alarmcentrale Eurocross Assistance. 
Kijk hier hoe RoadGuard werkt. 

Je kunt ons voor alle pech inschakelen. Voor je auto, busje, motor, scooter of caravan. Of die van iemand anders. Dus heb je een lekke band, een lege accu of verkeerd getankt? Jezelf buitengesloten? Is je motor oververhit? Zit je vast in de modder? Of brandt er een lampje maar weet je niet wat er aan de hand is? RoadGuard! En o ja, het maakt niet uit waar je staat in Nederland. Voor je deur of onderweg. Onze hulpverleners zijn in een paar kliks bij je.

RoadGuard is er voor iedereen die niet vast wil zitten aan een abonnement of verzekering, maar wel over hulp wil kunnen beschikken als dat nodig is. 


Je hoeft dus geen verzekering te hebben van Centraal Beheer!

Iedereen met een smartphone kan RoadGuard gebruiken. RoadGuard draait op iOS en Android, niet op Windows.

RoadGuard werkt overal in Nederland, behalve op Terschelling en Vlieland. 

We helpen je ook in heel Europa, behalve:

  • Azoren en Madeira (Portugal)
  • het noordelijke deel van Cyprus dat niet door de regering van de Republiek Cyprus wordt bestuurd.
  • Canarische Eilanden en de Balearen (Spanje)
  • het Aziatische deel van Turkije


We helpen je ook in heel Europa, behalve:

  • Azoren en Madeira (Portugal)
  • het noordelijke deel van Cyprus dat niet door de regering van de Republiek Cyprus wordt bestuurd.
  • Canarische Eilanden en de Balearen (Spanje)
  • het Aziatische deel van Turkije


RoadGuard brengt mensen met pech op een slimme en makkelijke manier in contact met een pechhulpbedrijf. We werken samen met het landelijk dekkend kwaliteitsnetwerk van Eurocross Assistance. Zo zorgen we ervoor dat er altijd snel hulp bij je is!

We gaan voorzichtig met jouw persoonsgegevens om. Daarbij houden we ons uiteraard aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming. We gebruiken je gegevens bijvoorbeeld om jou berichten te sturen als je een melding maakt, om onze dienst te verbeteren en om jou berichten te sturen waarvan we denken dat ze interessant voor je zijn.  Meer lees je in onze Privacyverklaring

Ja, dat kan! Wij verlenen pechhulp aan elk voertuig tot 3.500 kg. Het maakt niet uit hoe oud die is. Dus schakel ook voor je oldtimer gewoon RoadGuard in via je smartphone. En betaal achteraf alleen voor de pechhulp die je kreeg.

Hoe werkt het?

Ook als je je auto hebt uitgeleend, is pechhulp van RoadGuard gewoon te gebruiken.

Laat hem of haar de app downloaden en het kenteken van jouw auto invoeren bij pech. Hij of zij kan gewoon zijn eigen naam en telefoonnummer gebruiken. Geen probleem. Wel moet diegene zelf de pechhulp betalen. Je kunt hem of haar later terugbetalen, dat hangt natuurlijk af van de afspraak die jullie hebben gemaakt.

RoadGuard werkt op iPhone en Android. Je hebt een werkende internetverbinding nodig.

RoadGuard werkt overal in Nederland, behalve op Terschelling en Vlieland. 

We helpen je ook in heel Europa, behalve:

  • Azoren en Madeira (Portugal)
  • het noordelijke deel van Cyprus dat niet door de regering van de Republiek Cyprus wordt bestuurd.
  • Canarische Eilanden en de Balearen (Spanje)
  • het Aziatische deel van Turkije


Wij sturen je melding automatisch door naar een pechhulpverlener bij jou in de buurt. Wordt de melding daar niet binnen 3 minuten opgepakt? Dan nemen wij contact op met de pechhulpverlener. Zo weet je zeker dat je snel wordt geholpen!

Als onze monteur je auto niet kan maken, zal hij je transport aanbieden. Je betaalt dan niet de kosten voor je pechgeval, maar kosten voor transport. Tot 25 km kost € 290. Verder dan 25 km kost € 4 per km extra. Het transport van je auto tot 25 km wordt direct uitgevoerd. Transport verder dan 25 km kan niet altijd direct worden uitgevoerd. De hulpdienst zal aangeven wanneer er capaciteit is om je auto te vervoeren. Het kan zijn dat transport de eerstvolgende werkdag mogelijk is. 

In Europa betaal je € 225 voor transport naar de dichtstbijzijnde garage.

We hebben nu nog geen vervangend vervoer. We hopen dit snel toe te voegen aan onze app.

Dat is natuurlijk wel handig, want dan heb je RoadGuard snel bij de hand. Maar krijg je pech en staat RoadGuard nog niet op je telefoon? Geen nood! Je kunt de app gewoon downloaden en direct gebruiken.

Nee, dat is niet nodig. De app ziet via GPS automatisch waar jij staat. Sta je langs de snelweg of een provinciale weg? Dan kunnen we vragen waar je naartoe gaat. Zo weten we aan welke kant van de weg je staat.

Je pech melden via de app is heel eenvoudig en sneller dan bellen. Hoe eerder wij weten waar je staat hoe sneller we bij je zijn!

Ja, dat kan. Zijn er bijzonderheden? Laat dat dan even weten in de app. Bijvoorbeeld: ‘ik sta in een parkeergarage’, ‘ik heb geen reserveband’ of ‘ik drink een kopje koffie bij de buurman’.

Ja, dat kan. Je stuurt eenvoudig een link vanuit de RoadGuard-app. Je vrienden en familie kunnen dan jouw pech volgen. Ze zien precies waar je staat, wat voor pech je hebt, wanneer wij je helpen en wanneer je weer verder kunt.

Je doet een melding sneller via de app. Dat is handig, want dan hebben wij meteen alle informatie om jou snel te helpen! Wij zoeken een hulpverlener in de buurt. Zodra die onderweg is, zie je in de app wie het is. En hoelang het duurt voor hij (of zij) er is. We geven je ook een telefoonnummer van de hulpverlener. Als het nodig is, kun je zelf bellen.

Kun je onze app niet gebruiken?
Bijvoorbeeld omdat je een Windows telefoon hebt of geen internet?
Dan kun je ons ook bellen: 055-579 8096.

Bekijk hier de algemene voorwaarden van RoadGuard.

Wij en onze partners proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over het antwoord op uw vraag of de afhandeling van uw klacht. Dan kunt u voor meer informatie terecht op het Europese platform voor alternatieve geschilbeslechting. Of stuur een e-mail naar roadguard@centraalbeheer.nl.

Wat zijn de kosten?

We laten je vooraf zien wat onze hulp kost. Dat is per pechgeval anders. Zijn er onderdelen nodig? Zoals een accu of een lampje? Dan betaal je die bovenop de kosten voor de pechhulp. De app zelf is gratis.

De prijzen vind je hier.


Let op: heeft jouw organisatie zich aangemeld voor RoadGuard Zakelijk? Dan betaalt de organisatie de kosten van de pechmelding voor je bedrijfsvoertuig.

De kosten van extra onderdelen betaal je ook via de app. Denk bijvoorbeeld aan een lampje. De monteur laat je dan weten wat de extra kosten zijn.

Heb je pech in Europa dan betaal je de extra kosten rechtstreeks aan de monteur.

Het blijkt dat automobilisten gemiddeld 1 keer per 4 jaar pech hebben. Het gaat dan vooral om een lekke band of een lege accu. Veel mensen hebben voor dit soort ongemakken een abonnement bij de ANWB afgesloten. Of een pechhulpverzekering. Daardoor betaal je vaak meer dan je gebruikt. Vind je het prettiger om niet vast te zitten aan een abonnement? Dan is RoadGuard echt iets voor jou!

Je betaalt direct nadat je bent geholpen. Dat kan in de app via iDEAL.

Voor pechhulp in Europa betaal je via automatische incasso.

Let op: heeft jouw organisatie zich aangemeld voor RoadGuard Zakelijk? Dan betaalt de organisatie de kosten van de pechmelding voor je bedrijfsvoertuig.

Je kunt bij bijna alle banken een bedrag instellen dat je zonder reader kunt betalen. 

Wij voeren onze dienstverlening direct uit vanaf het moment dat je via de app een pechmelding doet. De monteur komt vervolgens zo snel mogelijk om dringende herstellingen of onderhoud aan je voertuig te verrichten. Daarom is het herroepingsrecht niet van toepassing op pechhulp via RoadGuard. Heb je een pechmelding gedaan, maar annuleer je deze? Dan rekenen wij €190,- inclusief BTW aan voorrijkosten. 

Pechhulp in Europa

Ook in het buitenland gebruik je gewoon je oude vertrouwde RoadGuard app. Heb je pech in het buitenland? Dan open je de app en zoekt de app je locatie. Vul je gegevens in, ga akkoord met de kosten en verstuur je melding. Daarna nemen wij telefonisch contact met je op en we zorgen dat de lokale hulpdienst naar je toe komt.



Repareren langs de kant van de weg mag in de meeste landen niet. Daarom brengen we je vaak eerst naar de dichtstbijzijnde garage. Soms helpen we je ter plekke. 

RoadGuard regelt nog geen overnachting, vervangend vervoer en/of transport terug naar Nederland voor je. Bedenk dus alvast of je dit nodig hebt. 

Je betaalt een vaste prijs van €225.

Onderstaande kosten zijn niet bij de prijs inbegrepen. Houd daar rekening mee!
- auto onderdelen
- reparatie door garagebedrijf
- vervangend vervoer (zoals huurauto, taxi, trein)
- overnachting(en)
- transport terug naar Nederland

Je betaalt via automatisch incasso. Als we je bellen, vragen wij je naar je bankrekeningnummer. Wij zorgen ervoor dat het bedrag wordt afgeschreven. En we sturen je een factuur via de e-mail. Zo heb je er helemaal geen werk aan!

Sta je op de snelweg en zie je een praatpaal staan? Gebruik deze dan om zelf lokale hulp in te schakelen. Er is namelijk een kans dat er automatisch lokale hulp naar je toekomt. Heb je dan al een melding gemaakt via RoadGuard? Dan kom je voor dubbele kosten te staan. En dat is zonde! 

En kan je auto niet ter plekke gerepareerd worden? Dan neemt de hulpdienst je mee. De eerstvolgende werkdag wordt je alsnog naar de dichtstbijzijnde garage gebracht door de hulpdienst. 

Tips van RoadGuard

1. De hulpdienst kan niet altijd iedereen meenemen. Dit betekent soms dat je zelf extra vervoer moet regelen naar de garage toe. Natuurlijk kan je de hulpdienst vragen of zij een taxi voor je kunnen bellen. 

2. Ben je je auto een paar dagen kwijt voor reparatie? De hulpdiensten weten vaak waar je een auto kunt huren. Wil je naar Nederland rijden met de huurauto? Ga dan naar de internationale verhuurders, zoals Sixt, Avis, Hertz of Europcar. Let op: je hebt vaak een creditcard nodig om een auto te huren. 

3. RoadGuard organiseert nog geen transport terug naar Nederland. Wil je dit wel? Vraag dan de hulpdienst naar de mogelijkheden of bel een Nederlands bergingsbedrijf. Zij kunnen je hiermee helpen.

We helpen je in heel Europa, behalve:

  • Azoren en Madeira (Portugal)
  • het noordelijke deel van Cyprus dat niet door de regering van de Republiek Cyprus wordt bestuurd.
  • Canarische Eilanden en de Balearen (Spanje)
  • het Aziatische deel van Turkije

We kunnen je alleen helpen als je een voertuig met Nederlands kenteken hebt.

Algemeen

Zoek dan hieronder het antwoord op jouw vraag. Staat je vraag er niet tussen? Stuur ons dan een mail op info@roadguard.nl of bel ons op 055-579 8096.

Hier vind jij de antwoorden op je vragen. Let op: heeft jouw organisatie zich aangemeld voor RoadGuard Zakelijk? Dan betaalt de organisatie de kosten van de pechmelding voor je bedrijfsvoertuig.

Wat is het?

RoadGuard Zakelijk is een heel nieuwe manier van pechhulp. Persoonlijk en gemakkelijk geregeld. En zonder abonnement of verzekering, dus je betaalt alleen voor pech als je bestuurders dat nodig hebben. Waar je bestuurders ook staan in Nederland, hulp is in een paar kliks bij ze. Jij ziet wanneer je bestuurders pech hebben en hoelang het duurt voordat ze geholpen worden. Jij ontvangt achteraf de factuur. En allemaal in 1 handig overzicht! De bestuurders maken gewoon gebruik van onze app om een melding te maken. Zij zien welke monteur hen komt helpen en hoe snel hij er is. Dan helpen wij jouw bestuurder weer op weg!

Jouw bestuurders kunnen ons voor alle pech inschakelen. Wij helpen alle voertuigen: auto’s, busjes, motors of scooters. Dus heeft 1 van je bestuurders een lekke band, een lege accu of verkeerd getankt? Zichzelf buitengesloten? Is de motor oververhit? Zit je bestuurder vast in de modder? Of brandt er een lampje maar weet je bestuurder niet wat er aan de hand is? RoadGuard! En o ja, het maakt niet uit waar ze staan in Nederland. Thuis, bij de organisatie of onderweg. Onze hulpverleners zijn in een paar kliks bij ze.

RoadGuard Zakelijk is er voor alle organisaties die 1 of meer zakelijke voertuigen hebben. En niet vast willen zitten aan een abonnement of verzekering, maar wel over hulp willen beschikken voor de bestuurders als dat nodig is. Heb je meer dan 250 bedrijfsvoertuigen? Bel ons dan even op 055 579 8096

RoadGuard werkt overal in Nederland, behalve op Terschelling en Vlieland.

We helpen je ook in heel Europa, behalve:

  • Azoren en Madeira (Portugal)
  • het noordelijke deel van Cyprus dat niet door de regering van de Republiek Cyprus wordt bestuurd.
  • Canarische Eilanden en de Balearen (Spanje)
  • het Aziatische deel van Turkije

We helpen je ook in heel Europa, behalve:

  • Azoren en Madeira (Portugal)
  • het noordelijke deel van Cyprus dat niet door de regering van de Republiek Cyprus wordt bestuurd.
  • Canarische Eilanden en de Balearen (Spanje)
  • het Aziatische deel van Turkije

RoadGuard brengt jouw bestuurders met pech op een slimme en makkelijke manier in contact met een pechhulpbedrijf. We werken samen met het landelijk dekkend kwaliteitsnetwerk van Eurocross Assistance. We hebben inmiddels ruim 1000 monteurs die 24/7 voor je klaarstaan.
Zo zorgen we ervoor dat er altijd snel hulp bij hen is!

Hoe werkt het?

Aanmelden doe je heel gemakkelijk op onze website. Aanmelden is gratis en geheel vrijblijvend! Dit betekent ook dat je op elk moment kunt stoppen met het gebruikmaken van RoadGuard Zakelijk. Je zit nergens aan vast en dat vinden wij logisch. 

Als je je aangemeld hebt, krijg je van ons een e-mail. In de e-mail klik je op de link en kun je meteen aan de slag in een online omgeving. Deze online omgeving noemen we het dashboard. Op het dashboard heb jij alles in 1 overzicht. Je bedrijfsvoertuigen, de pechmeldingen én de facturen. Wel zo gemakkelijk! Je beheert het dashboard zelf. Je kunt daarom op elk moment bedrijfsvoertuigen toevoegen, pechmeldingen realtime volgen en de details van de facturen inzien. En natuurlijk is alles beveiligd!

Je vult het dashboard gemakkelijk aan met alle informatie over jouw organisatie en je bedrijfsvoertuigen. En daar helpen we jou mee als je voor het eerst inlogt. 

Jouw logo 

Op het dashboard kun je het logo van jouw organisatie uploaden. Als jouw bestuurders de RoadGuard app downloaden en het kenteken van het zakelijke voertuig invullen, zien zij het logo van de organisatie in de app verschijnen. Dat ziet er wel zo vertrouwd uit voor je bestuurders!

Kentekens toevoegen 

Op het dashboard voer jij de kentekens van de bedrijfsvoertuigen in. Deze bedrijfsvoertuigen kunnen dan gebruikmaken van pechhulp van RoadGuard. Je kunt jouw bestuurder makkelijk laten weten hoe ze de RoadGuard app moeten downloaden. Op het dashboard geef jij aan wie de bestuurders zijn en wat hun telefoonnummer is. De bestuurders ontvangen dan automatisch een SMS met de downloadlink. Wel zo handig!

Als 1 van de bestuurders pech heeft, zie jij dat op het dashboard onder het kopje ‘meldingen’. Je volgt de pechhulp real-time. Zo zie je wat er met het bedrijfsvoertuig aan de hand is en wat de hulp kost. Je weet welke monteur naar je bestuurder toekomt en je ziet wanneer hij er is. Natuurlijk kun je ook bijhouden hoelang het duurt voordat jouw bestuurder weer verder kan rijden. Je wilt toch gewoon graag op de hoogte blijven als je bestuurders pech hebben? 

Het kan voorkomen dat de aankomsttijd van monteur niet klopt. In dat geval wordt de melding bestuurd vanuit kantoor om zo toch altijd de bestuurder te kunnen helpen. Dit is het geval als:

  • de telefoon van de monteur een storing heeft
  • de bestuurder een telefonische melding heeft gedaan

In die gevallen zal de bestuurder telefonisch op de hoogte worden gebracht van de verwachte aankomsttijd.

Let op: je moet de pagina wel zelf verversen om de statusveranderingen van de melding te kunnen zien.

Je betaalt gemakkelijk via een factuur achteraf. Die ontvang je maandelijks op het dashboard en per e-mail. Je betaalt gewoon via automatisch incasso, dus je hebt er helemaal geen werk aan!

Let op: maakt je bestuurder een melding in het buitenland ook dan wordt het bedrag automatisch afgeschreven alleen vind je die niet terug op het dashboard.

Op het dashboard kun jij aangeven wie de bestuurders zijn en wat hun telefoonnummer is. Dan sturen wij ze automatisch een SMS met de downloadlink van RoadGuard. Wel zo handig!

Ja! Je uploadt het logo in het dashboard. Wanneer je bestuurders de app downloaden en het kenteken van 1 van de bedrijfswagens invoeren, zal het logo van jouw organisatie zichtbaar zijn. Dat voelt wel zo vertrouwd voor je bestuurders.  

Je krijgt via SMS een notificatie als 1 van de kentekens een pechmelding maakt. Je volgt pechhulp realtime. Je weet meteen wat er aan de hand is en welke monteur naar je bestuurder toekomt. Wij vinden het niet meer dan logisch om jou op de hoogte te houden! En zijn de kosten hoger dan €250? Dan ontvang jij van ons een SMS. Dit kun je zelf instellen onder het kopje ‘Instellingen’ op het dashboard. 

De pechmelding wordt automatisch doorgestuurd naar een pechhulpverlener in de buurt. Wordt de melding daar niet binnen 3 minuten opgepakt? Dan nemen wij contact op met de pechhulpverlener. Zo weet je zeker dat je bestuurders snel worden geholpen!

Als onze monteur het bedrijfsvoertuig niet kan maken, zal hij transport aanbieden. Je betaalt dan niet de kosten voor het pechgeval, maar de kosten voor transport.

Geen probleem. Dit regel je eenvoudig via het dashboard.  

Het liefst doet jouw bestuurder een melding via de app. Dat is handig, want dan hebben wij meteen alle informatie om jouw bestuurder snel te helpen! Wij zoeken een hulpverlener in de buurt. Zodra die onderweg is, ziet de bestuurder in de app wie het is. En hoelang het duurt voor hij (of zij) er is. Je bestuurder krijgt ook een telefoonnummer van de hulpverlener. Natuurlijk zie jij dit ook allemaal in het dashboard.

Dan kan je bestuurder ook een melding maken via de website. Dat kan op www.roadguard.nl/pech. Heeft de bestuurder geen internet? Dan zijn wij ook telefonisch bereikbaar op 055 579 8096.

Dat is geen probleem bij RoadGuard! Als er vaak verschillende rijders in je auto rijden, bijvoorbeeld omdat je auto’s verhuurt, dan voeg je alle voertuigen toe aan het dashboard. De bestuurders maken dan bij pech een melding via onze website: www.roadguard.nl/pech. Wij hebben hulpkaarten gemaakt die je in het dashboardkastje van de voertuigen kunt leggen. Zo weten je bestuurders precies wat ze moeten doen bij pech. De rekening wordt natuurlijk daarna gewoon naar jou gestuurd, dus daar hoef je je bestuurders niet mee lastig te vallen. De hulpkaarten bestel je in het dashboard onder het kopje ‘instellingen’.

Wat zijn de kosten?

We zijn transparant over de prijzen van onze hulp. Dat is per pechgeval anders. Zijn er onderdelen nodig? Zoals een accu of een lampje? Dan betaal je die bovenop de kosten voor de pechhulp. Het gebruik van het dashboard en de app is gratis.

De bestuurders zien geen prijzen in de app. De kosten van de hulp zijn wel zichtbaar voor jou in het dashboard.

Bekijk de kosten per pechgeval:

(De prijzen zijn exclusief BTW)

Je kunt een SMS krijgen als 1 van je bestuurders pech heeft. Op het dashboard zie je waar je bestuurder is en welke monteur ernaar toe gaat. Mochten de kosten boven de €250 zijn? Dan kun je ervoor kiezen een SMS alert te ontvangen. Dit stel je in onder het kopje ‘instellingen’ op het dashboard. Op het dashboard vind je onder het kopje ‘meldingen’ het telefoonnummer van de monteur. Je kan dus altijd contact met hem opnemen.  

Extra onderdelen zijn niet bij de prijs inbegrepen. Voor deze onderdelen rekent de monteur de gebruikelijke marktprijzen.

De kosten van deze extra onderdelen zie je bij de melding in het dashboard en zie je terug op de factuur. Denk bijvoorbeeld aan een accu of een lampje.

Het blijkt dat automobilisten gemiddeld 1 keer per 4 jaar pech hebben. Het gaat dan vooral om een lekke band of een lege accu. Veel organisaties hebben voor dit soort ongemakken een abonnement of verzekering afgesloten. Ben je benieuwd hoeveel kosten jij voor je organisatie kunt besparen? Bereken dan je voordeel met onze rekentool.

Je betaalt maandelijks via een automatische incasso. Zo heb jij er helemaal geen werk van! De facturen met gedetailleerde informatie over de pechgevallen vind je op het dashboard.

Wij voeren onze dienstverlening direct uit vanaf het moment dat via de app 1 van onze monteurs is aangevraagd. Heb je een pechmelding gedaan, maar annuleer je deze? Dan rekenen wij €42,- exclusief BTW aan voorrijkosten. Buiten Nederland is dat € 100,- exclusief BTW.

Vervangend vervoer

Soms kunnen er extra kosten gerekend worden als je gebruik maakt van vervangend vervoer. Wij zetten ze voor je op een rijtje:

  • Meer kilometers
  • Inleveradres
  • Verkeersboete
  • Vol tanken
  • Schade

Wil je hier meer over weten en wat de extra kosten zijn? Kijk dan op de pagina voor vervangend vervoer.